در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

معرفی چند ایده برای دکوراسیون تراس

تراس یک مکان خلوت و در ارتباط با فضای بیرون است که می توانید در آن استراحت کنید، از فضای باز آن لذت ببرید و اوقات خوبی را با خانواده خود در آنجا بگذرانید. شما با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید تراس منزلتان را به مکانی تفریحی تبدیل کنید و ساعت ها در آنجا سرگرم باشید! ما در این مقاله به معرفی چند ایده برای دکوراسیون تراس خواهیم پرداخت.

اهمیت دکوراسیون تراس

دکوراسیون تراس

اکثر مردم معمولا از فضای تراس غافل هستند و از آن به عنوان یک فضای بیرونی نگهداری استفاده می کنند. اما طراحی دکوراسیون تراس در واقع منعکس کننده شخصیت منزل شماست و شما می توانید با دیزاین مناسب برای تراس منزلتان آن را به مکانی شیک تبدیل کنید. البته طراحی اولیه سبک، اندازه و شکل تراس به عهده طراحان دکوراسیون داخلی است آن ها وظیفه دارند تا بهترین شیوه ‌ها را برای طراحی سبک تراس ‌ها انجام دهند. بنابراین از اهمیت دکوراسیون تراس غافل نشوید زیرا تراس مکانی برای ارتباط با دنیای بیرون از خانه شماست و طراحی و دکور مناسب آن می تواند به جلوه بیرونی منزلتان رنگی تازه ببخشد.

طراحی و دیزاین داخلی تراس مخصوصا در خانه های آپارتمانی می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد زیرا اکثر آپارتمان ها فضای زیادی ندارند و به طور کلی فضای گرفته تری نسبت به خانه های ویلایی دارند بنابراین تراس تنها جایی است که افراد آپارتمان نشین می توانند از فضای باز آن استفاده کنند و نهایت لذت را در ارتباط با طبیعت ببرند.

ایده های مختلف دکوراسیون تراس

تا به اینجای مقاله با اهمیت دکوراسیون تراس و نقش آن در زیبایی نمای بیرونی خانه آشنا شده اید در ادامه این نوشته به معرفی ایده مختلف و متفاوت دکوراسیون تراس می پردازیم تا از آن ها برای زیبایی نمای منزلتان استفاده کنید:

ایجاد نشیمن

ایجاد نشیمن

با ایجاد یک منطقه راحت و نشیمن می توانید فضایی برای گفت و گو و آرامش در تراس خود بسازید البته به این نکته توجه اشته باشید که باید در تراس خود از مبلمان و صندلی های راحت و مقاوم نسبت به آب و باران استفاده کنید تا به آسانی دچار پوسیدگی نشوند با این کار تعامل و احساس صمیمیت را در این فضای کوچک باز افزایش می دهید همچنین می توانید از فرش برای دنج کردن فضا استفاده کنید اندازه تراس اهمیتی ندارد استفاده از فرش می تواند فضای تراس را مانند فضای خانه نشان دهد.

نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب

با این کار می توانید ساعاتی که می خواهید از تراس استفاده کنید را افزایش دهید. نورپردازی مخصوصا در فصل پاییز و زمستان که روز ها کوتاه هستند بسیار حائز اهمیت است. بنابراین بهتر است از ریسه های مختلف برای روشن کردن فضای تراس استفاده کنید و قسمتی را هم با توجه به اندازه و سبک تراس منرلتان می توانید شمع و فانوس های قدیمی قرار دهید تا فضایی نوستالژیک ایجاد کنید.

حفظ حریم خصوصی

حفظ حریم خصوصی

وقتی صحبت از دکوراسیون تراس به میان می آید، حریم خصوصی یکی از جوانب ضروری است. فضای تراس باید کاملا از فضای داخلی خانه جدا باشد تا شما احساس امنیت و آرامش بیشتری داشته باشید. می توانید با نصب یک پرده یا جای دادن گیاهان پیچک یا بامبو به جای پرده پارچه ای حریم شخصی خود را ایجاد کنید

نصب سایه بان

نصب سایه بان

شما باید تراس خود را طوری بچینید تا در روزهای گرم آفتابی یا در روزهای بارانی نیز بتوانید از فضای آن برای استراحت خود استفاده کنید بنابراین می توانید از سایبان در تراس خود استفاده کنید بهتر است یک سایبان جمع شونده و شیک نصب کنید تا از شما در برابر نور مستقیم خورشید یا باران و برف محافظت کند.

انتخاب کفپوش مناسب

کفپوش مناسب

کفپوش های مناسب کلیدی ترین نقش را برای دکوراسیون تراس ایفا می کنند. اگر سبک کلی خانه شما مدرن است از کاشی‌ های سنگ مربع بزرگ استفاده کنید تا فضای تراستان را بزرگ تر نشان دهد اما اگر دوست دارید فضای تراستان فضای سبز باشد می توانید از چمن های مصنوعی استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید و در نهایت اگر دوست دارید تا فضای تراس مانند فضای داخلی خانه باشد همان طور که در بالاتر گفته شد از فرش و موکت استفاده کنید.

استفاده از گیاه و گلدان

گیاه و گلدان

با استفاده از گلدان های دیواری یا عمودی فضای تراس خود را زنده و طبیعی نگه دارید گیاهان و گلدان های سبز نه تنها به زیبایی تراس منزلتان کمک می کنند، بلکه هوا را نیز تصفیه کرده و باعث آرامش بخش تر شدن محیط می شوند.

استفاده از نقاشی ها یا تابلو های دکوری

 تابلو های دکوری

اگر به تابلو ها و نقاشی ها علاقه دارید و اهل هنر هستید با ترکیب آثار هنری تراس خود را با سبک شخصی مورد نظرتان تزئین کنید. نقاشی‌ ها را در فضای باز تراستان آویزان کنید این کار که تم و طرح رنگ فضای بیرونی منزل شما را کامل می ‌کنند.

نرده تراس

نرده تراس

از نرده تراس استفاده کنید تا هم امنیت منزلتان افزایش پیدا کند هم برای خود طاقچه ای درست کرده باشید می توانید بر روی نرده ها گلدان بچینید و زیبایی آن را دو چندان کنید.

به طور کلی چیدمان تراس و دکوراسیون آن کاملا بستگی به روحیه و سلیقه شما دارد و می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود از فرش یا سنگ یا گلدان ها و آثار هنری استفاده کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که فضای تراس باید با فضای منزلتان کمی تطابق داشته باشد.

جمع بندی

در طراحی دکوراسیون منزل از جلوه بیرونی نمای منزلتان غافل نشوید. قبل از ورود مهمان به منزل شما اولین چیزی که توجه او را جلب می کند نمای بیرونی منزل شما خواهد بود. در نتیجه چیدمان و دکوراسیون تراس بسیار مهم است و نقشی اساسی در زیبایی نمای خانه اجرا می کند ما در این مقاله به برخی از ایده های دکوراسیون تراس پرداختیم تا بتوانید با توجه به آن ها تراس خود را به بهترین شکل تزئین کرده و فضای راحتی برای خود در محیط بیرونی خانه ایجاد کنید.

Captcha

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
5-اصل-طراحی-کتابخانه-مینیمال-و-فضای-مطالعه-main
0 نظر7343 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
رنگ-سال-2021-چیست-و-رنگ-سال-چگونه-انتخاب-می-شود؟-main
0 نظر6479 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
9-ترفند-برای-مرتب-کردن-کمد-main
0 نظر3142 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
اندازه-مناسب-میز-تلویزیون-چه-قدر-است؟-main
0 نظر6680 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
7-نکته-برای-انتخاب-بهترین-مکان-تلویزیون-main
0 نظر3257 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
آینه-و-کنسول-شیک-یا-بوفه-(ویترین)؛-کدام-را-بخریم؟-main
1 نظر8501 بازدید