در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

نحوه صحیح انتخاب میز جلو مبلی

  • دسته بندی :میز
  • تاریخ انتشار:

میز های جلو مبلی در انواع و اشکال گوناگون در بازار موجود اند و هر کس بنا بر سبک کلی چیدمان منزل و ترجیحات و نیاز هایی که دارد دست به انتخاب هر کدام می زند. خصوصا اینکه این میز معمولا محل مناسبی برای قرار دادن خوردنی ها و نوشیدنی ها در طول روز، کتاب ها و مجلات، وسایل تزئینی، وسایل الکترونیکی که در روز زیاد مورد استفاده قرار می گیرند از جمله موبایل، تبلت، کنترل تلویزیون و... محسوب می شود. علاوه بر این گاه برخی از افراد از میز جلو مبلی برای صرف یک وعده غذایی یا حتی استراحت دادن پا ها بهره می برند. این کاربرد های متنوع سبب می شوند انتخاب میز جلو مبلی مناسب اهمیت زیادی یابد و نیازمند اطلاعات جامع از انواع این میز ها و نیاز های فردی خود باشد. در ادامه مواردی از آنچه را که در انتخاب این نوع میز ها اهمیت دارد، مورد بررسی قرار می دهیم.

در انتخاب میز جلو مبلی چه مواردی را باید در نظر داشت؟

موقعیت مکانی

انتخاب میز جلو مبلی

اگر بخواهید از میز مورد نظر در قسمت پذیرایی از میهمانان یا به اصطلاح اتاق نشیمن خانه تان استفاده کنید، پیشنهاد می دهیم میز های رسمی تر را انتخاب کنید. با توجه به اینکه کاربرد این میز تنها پذیرایی از میهمانان است، سطوح ظریف تر و شکننده تر مانند شیشه را نیز می توان برای آن انتخاب کرد. در حالی که اگر می خواهید میز را جلوی مبل های راحتی تان قرار دهید، آن میز باید از جنس مستحکم تر و بادوام تری ساخته شده باشد. علاوه بر این اگر در اطراف این میز کشو هایی قرار گرفته باشد، می توان از آن ها برای نگهداری وسایل پر کاربرد بهره برد. توصیه ما این است که سطح میز جلو مبلی راحتی را از شیشه انتخاب نکنید؛ زیرا نه تنها احتمال شکستن یا آسیب دیدن آن (با توجه به کاربرد بالای اینگونه میز ها) دو چندان می شود، بلکه رد انگشت ها و خط و خش نیز روی آن ماندگار تر باقی می ماند. به ویژه اگر بچه کوچک داشته باشید.

توجه به نقطه کانونی چیدمان

انتخاب میز جلو مبلی

امروزه در بسیاری از منازل میز جلو مبلی در مرکز چیدمان قرار می گیرد. اگر در خانه شما نیز چنین است و به انتخاب میز جلو مبلی در نقطه کانونی منزل خود تمایل دارید، در نظر داشته باشید که سبک، اندازه، جنس، پوشش سطح و رنگ آن از جمله ویژگی هایی هستند که برجسته می شوند. در این حالت میز عنصری مهم است که به نوعی سلیقه و خلاقیت شما در چیدمان منزل را بازتاب می دهد. در نتیجه در نحوه انتخاب و چیدمان آن نهایت دقت خود را به کار ببرید.

جنس میز

انتخاب میز جلو مبلی

یکی از مهم ترین نکات هنگام انتخاب میز جلو مبلی در نظر گرفتن نحوه چیدمان و جنس دیگر اجزای اتاق پذیرایی است. همچنین لازم است دوام و ایمن بودن متریال استفاده شده را بررسی کنید؛ به ویژه اگر بچه کوچک دارید. برای مثال چوب انتخابی طبیعی، کلاسیک، جذاب، بادوام، ماندگار و بی خطر است. از سوی دیگر شیشه خانه های کوچک را وسیع تر نشان می دهد. اکریلیک شفاف نیز کابرد مشابه با شیشه را دارد و نسبت به آن مقرون به صرفه تر است. البته دوام آن کمتر از شیشه است. فلز سبک و دکوراسیون خانه را مدرن تر نشان می دهد و آن را بزرگ تر به نظر می رساند. مواد طبیعی دیگر مانند سنگ نیز تقریبا همان کاربرد مشابه را دارد. همچنین از چوب های تیره مانند چوب ماهون یا گردو یا موادی مانند مرمر و فلز در خانه های سنتی و کلاسیک بهره می برند.

شکل میز

شکل میز

میز های قهوه خوری در اشکال گوناگون موجود اند و در انتخاب آن ها باید به اندازه پذیرایی و نوع و نحوه چیدمان مبل ها و صندلی ها توجه داشته باشید. برای مثال میز های جلو مبلی مستطیلی یا بیضی برای اتاق های کوچک مناسب اند. میز های جلو مبلی مربع یا گرد اگر اطرافشان صندلی ها یا مبل های بزرگ تر قرار بگیرند، بهتر به نظر می رسند. اگر در خانه بچه کوچک دارید، میز های گرد یا بیضی گزینه های ایده آل تری برای شما محسوب می شوند.

اندازه میز

اندازه میز

اندازه میز جلو مبلی نیز باید با اندازه سایر مبلمان تناسب داشته باشد؛ به ویژه با مبل بزرگی که معمولا رو به روی آن قرار می گیرد. این میز باید با حداکثر دو سوم طول کل مبل شما هم راستا باشد. ظاهر و سبک آن نیز باید با سبک مبلمان و سایر اجزای خانه هماهنگی داشته باشد. این میز باید یا هم سطح مبلتان باشد یا تنها اندکی از آن پایین تر قرار بگیرد. اگر پایین تر است باید تنها 2.5 سانتی متر از بالای بالشتک مبل شما کوتاه تر باشد، نه بیشتر. توصیه می کنیم در این موارد سختگیرانه عمل کنید و پیش از خرید حتما اندازه گیری دقیقی از مبل و میز جلوی آن در اختیار داشته باشید.

کارایی میز

کارایی میز

میزان کارایی میز جلو مبلی ای که انتخاب می کنید به نحوه استفاده از آن و قصد خرید شما وابسته است. اینگونه میز ها معمولا سطح صافی هستند که بر پایه هایی قرار گرفته اند. گاه نیاز برخی از افراد از این سطح فراتر می رود و شامل فضایی برای نگهداری از برخی وسایل پر کاربرد و ضروری نیز می شود. اگر شما جزو این افراد هستید، پیشنهاد می دهیم به دنبال میز های قفسه دار یا کشو دار باشید. علاوه بر این چرخ دار بودن برخی از میز ها حمل و نقل آن ها را آسان تر و کاربردشان را بیشتر می کند.

جمع بندی

انتخاب میز جلو مبلی باید با توجه به سبک چیدمان منزل و اندازه سایر اجزای خانه صورت گیرد. با توجه به انواع سبک چیدمان و انواع گوناگون میز های جلو مبلی، این انتخاب اهمیت بسیاری پیدا می کند. همچنین در این انتخاب باید مواردی نظیر موقعیت مکانی، نقطه کانونی پذیرایی، جنس، شکل، اندازه و نوع کاربرد مورد نظر قرار گیرد. در این مقاله سعی کردیم این موارد با با ذکر جزئیاتی مورد بررسی قرار دهیم.

Captcha

مطالب پیشنهادی

5 اصل طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه

با ایده‌رو همراه باشید تا با اصول طراحی کتابخانه مینیمال و فضای مطالعه آشنا شوید و یاد بگیرید چطور یک کتابخانه مدرن کوچک یا  قفسه کتاب مینیمال را به کتابخانه شیک خانگی خود تبدیل کنید
5-اصل-طراحی-کتابخانه-مینیمال-و-فضای-مطالعه-main
0 نظر7345 بازدید

رنگ سال 2021 چیست و رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود؟

در این مطلب ایده‌رو با رنگ سال جدید و نحوه انتخاب رنگ سال آشنا می‌شوید و تاریخچه رنگ سال‌های قبل را می‌خوانید
رنگ-سال-2021-چیست-و-رنگ-سال-چگونه-انتخاب-می-شود؟-main
0 نظر6479 بازدید

9 ترفند برای مرتب کردن کمد

با ترفندهایی ساده و ارزان می‌توانید کمد لباس و کمد رخت خواب خود را مرتب کنید.
9-ترفند-برای-مرتب-کردن-کمد-main
0 نظر3144 بازدید

اندازه مناسب میز تلویزیون چه‌قدر است؟

نکات مهم برای انتخاب اندازه میز تلویزیون را بشناسید
اندازه-مناسب-میز-تلویزیون-چه-قدر-است؟-main
0 نظر6682 بازدید

7 نکته برای انتخاب بهترین مکان تلویزیون

بهترین مکان برای تلویزیون را بر اساس نکات اصولی انتخاب کنید
7-نکته-برای-انتخاب-بهترین-مکان-تلویزیون-main
0 نظر3259 بازدید

آینه و کنسول شیک یا بوفه (ویترین)؛ کدام را بخریم؟

میز کنسول و بوفه مناسب هر سبک را بشناسید
آینه-و-کنسول-شیک-یا-بوفه-(ویترین)؛-کدام-را-بخریم؟-main
1 نظر8502 بازدید