در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کمد دیواری و کمد لباس

رنگ نقشی اساسی در طراحی داخلی ایفا می کند و یکی از عوامل مهم در ایجاد حس راحتی و آرامش در منزل است. به همین دلیل انتخاب مناسب ترین رنگ برای هر قسمت از خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از قسمت هایی که باید در گزینش رنگ آن دقت زیادی به خرج داد، کمد دیواری خانه است. کمد ها یکی از عناصر کلیدی در طراحی اتاق ها هستند و نحوه طراحی آن ها، رنگ، ابعاد و محل قرارگیریشان در اتاق بسیار مهم است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم که بهترین رنگ برای کمد دیواری را معرفی کنیم و به بررسی نکات مثبت و منفی هر انتخاب بپردازیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری

بهترین رنگ برای کمد دیواری
  1. پالت رنگی خانه و اتاق را در نظر بگیرید.
  2. رنگی را انتخاب کنید که در طول زمان جذابیت خود را از دست ندهد.
  3. می توانید از ترکیب دو یا چند رنگ مختلف برای کمد دیواری بهره ببرید؛ اما باید دقت داشته باشید که این رنگ ها با هم همخوانی کافی را داشته باشند.
  4. با توجه به ابعاد و سایز کمد دیواری و اتاق، پالت رنگی خود را انتخاب کنید. رنگ های تیره یا تند برای فضا های کوچک انتخاب مناسبی نیستند.
  5. به این نکته توجه داشته باشید که رنگ هایی مثل بنفش یا قرمز ممکن است سایه رنگی ایجاد کنند. این موضوع تشخیص رنگ لباس ها را دشوار خواهد کرد. پس بهتر است برای کمد لباس از رنگ های خنثی استفاده کنید؛ اما برای کمد لوازم شخصی استفاده از رنگ های تند مانعی ندارد.
  6. علاقه شخصی شما مهم ترین عامل در انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری است. بیش از آنکه به ترند ها توجه کنید، سلیقه و علاقه خود را در نظر بگیرید. طراحی و رنگ کردن یک کمد دیواری می تواند کاری زمان بر و پر هزینه باشد؛ پس باید رنگ و طرح مورد نظر را طوری انتخاب کنید که تا چند سال آینده نیازی به تعویض آن نباشد.
  7. سهولت نظافت را فراموش نکنید. ما هر روز باید از کمد دیواری استفاده کنیم و طبیعی است که کمد بعد از مدتی نیاز به گردگیری و نظافت داشته باشد؛ اما تمیز کردن رنگ های روشن یا براق دشوار تر از سایر رنگ هاست. اگر کمد در اتاق کودک یا اتاق کار شما قرار دارد، بهتر است از انتخاب این طیف رنگی بپرهیزید.

رنگ های خنثی؛ بهترین رنگ برای کمد مینیمال

بهترین رنگ برای کمد دیواری

در طراحی کمد خانه مینیمال ایرانی باید به اصولی مثل سادگی، در اولویت قرار دادن عملکرد و ایجاد حس آراش بصری توجه کنید.

اکثر افراد دوست دارند در طراحی داخلی، از رنگ های خنثی بهره بگیرند. رنگ هایی مثل خاکستری، بژ و کرم محبوبیت زیادی در میان مردم دارند و در ترکیب با یکدیگر نیز بسیار خوب عمل می کنند. مزیتی که رنگ های خنثی نسبت به سایر رنگ ها دارند، این است که باعث می شوند کمد دیواری بزرگ تر به نظر برسد و علاوه بر این انتخاب رنگ لباس را راحت تر می کنند؛ زیرا روی لباس ها سایه رنگی ایجاد نمی کنند و رنگ واقعی آن ها را نمایش می دهند.

در انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری باید به این نکته توجه داشت که اگر به سراغ رنگ های خنثی می روید، بهتر است گزینه های مات را انتخاب کنید؛ چون تمیز کردن رنگ های مات آسان تر است و علاوه بر این، هرگز از مد نمی افتند.

رنگ های خنثی تیره برای کمد دیواری اتاق خواب انتخابی مناسب اند؛ زیرا گرد و خاک و کثیفی را نشان نمی دهند. اما اگر اتاق شما نورگیر کافی ندارد، بهتر است از استفاده از این رنگ ها پرهیز کنید؛ زیرا نور را منعکس نمی کنند و باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد.

در ادامه به بررسی سه مزیت اصلی رنگ های خنثی برای کمد دیواری می پردازیم:

  • سادگی و ظرافت: رنگ های خنثی مثل رنگ سفید باعث ایجاد فضایی آرام و ظریف می شوند.
  • ایجاد توهم فضای بیشتر: اگر فضای کمی دارید، استفاده از رنگ های خنثی انتخابی هوشمندانه است؛ زیرا با ایجاد توهم بصری باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضا خواهند شد.
  • همه کاره و بی زمان بودن: یک کمد دیواری با رنگ خنثی با همه عناصر خانه به راحتی هماهنگ می شود و با گذشت زمان جذابیت خود را از دست نخواهد داد.

رنگ های تند؛ انتخاب جسورانه برای کمد دیواری

رنگ های تند

اگر سبک دکوراسیون خانه و اتاق شما مینیمال نیست، می توانید از رنگ های متنوعی برای کمد دیواری استفاده کنید. با استفاده از این رنگ ها می توانید از سبک کلاسیک و مینیمال فاصله بگیرید و انتخابی متفاوت داشته باشید.

نکته مهم در انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری این است که ابعاد فضا، میزان نور و رنگ های به کار گرفته شده در طراحی داخلی خانه را در نظر بگیرید. یک رنگ تند مثل رنگ قرمز ممکن است بهترین انتخاب برای اتاق خواب کوچکی که نورگیر کمی دارد نباشد؛ اما می تواند گزینه ای مناسب برای اتاق های بزرگ و پر نور به شمار رود. پس حتما قبل از انتخاب رنگ کمد دیواری همه جوانب را در نظر بگیرید. از مزایای انتخاب رنگ های تند برای کمد دیواری می توان به این موارد اشاره کرد:

  • متفاوت بودن: انتخاب یک رنگ تند مثل زرد یا قرمز، انتخاب جسورانه ای است که اگر به درستی اجرا شود، می تواند اتاق شما را از همه لحاظ متمایز کند.
  • همخوانی دقیق با سبک طراحی داخلی شما: اگر بخواهید از رنگ های تند به عنوان بهترین رنگ برای کمد دیواری استفاده کنید، دست شما در انتخاب کاملا باز است و می توانید با توجه به چیدمان و پالت رنگی اتاقتان رنگ خاصی را اجرا کنید.
  • وجود گزینه های متنوع: رنگ های تند، طیف گسترده ای را پوشش می دهند و شما در انتخاب خود با محدودیت خاصی مواجه نخواهید بود.

جمع بندی

رنگ عنصری است که به فضا هویت می بخشد و به همین دلیل انتخاب رنگ مناسب برای بخش های مختلف خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب بهترین رنگ برای کمد دیواری ممکن است کاری چالش برانگیز به نظر برسد؛ اما اگر به نکاتی که پیش تر ذکر شد، توجه کنید، می توانید انتخابی مناسب داشته باشید. فراموش نکنید که مهم ترین عامل تعیین کننده، سلیقه شماست و هیچ ترند یا اصل خاصی نباید از این عامل پیشی بگیرد. در آخر، به خاطر داشته باشید که همیشه بهترین راه، مشورت گرفتن از یک متخصص است. شما می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر به سایت ایده رو مراجعه نمایید.

Captcha

مطالب پیشنهادی

چرا طراحی آنلاین کمد و قفسه‌ها بهتر است؟

در این مقاله ایده‌رو شما را با مزایای طراحی آنلاین آشنا می‌کند.
چرا-طراحی-آنلاین-کمد-و-قفسه-ها-بهتر-است؟-main
0 نظر1748 بازدید

زندگی مستقل با استودیو آپارتمان

در این مقاله می‌خواهیم با استودیو آپارتمان‌ها آشنا شویم و نکاتی را در مورد دکوراسیون آن‌ها با هم مرور کنیم.
زندگی-مستقل-با-استودیو-آپارتمان-main
0 نظر4965 بازدید

تنها شما نیستید که تصمیم به تغییر دکوراسیون در دوران پاندمی گرفته اید

تغییر دکوراسیون و ایجاد نظم برای تغییر حال و هوای خانه، کاری است که خیلی‌ها در دوران پاندمی انجام می‌دهند.با ما همراه باشید تا دلایل تاثیر ویروس کرونا روی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی ‌کنیم.
تنها-شما-نیستید-که-تصمیم-به-تغییر-دکوراسیون-در-دوران-پاندمی-گرفته-اید-main
1 نظر1503 بازدید

ایده رو، قفسه‌هایی که در هر خانه‌ای جا می‌شوند

معرفی سایت و خدمات ایده رو به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین با هدف سفارشی سازی مبلمان. ایده رو ابزار طراحی را در اختیار شما قرار می دهد تا خودتان طراح خانه‌تان باشید. طراحی کنید، قیمت بگیرید و سفارش بدهید.
ایده-رو،-قفسه-هایی-که-در-هر-خانه-ای-جا-می-شوند-main
0 نظر2599 بازدید

چرا کمد لباس سفید طرفداران بیشتری دارد؟

از انتخاب‌های محتاطانه صرف نظر کنید.با استفاده از قفسه‌های رنگی می‌توانید دکوراسیونی زیبا و پایدار داشته باشید که بازتاب سلیقه شما باشد.
چرا-کمد-لباس-سفید-طرفداران-بیشتری-دارد؟-main
1 نظر1775 بازدید

رنگ اتاق خواب؛ بهترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب

اگر در انتخاب ترکیب رنگ چیدمان اتاق خواب خود مردد هستید، این مقاله با پالت‌های رنگی متنوع به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
رنگ-اتاق-خواب؛-بهترین-ترکیب-رنگ-برای-اتاق-خواب-main
1 نظر12306 بازدید