در حال آماده سازی ...

کاربر گرامی! ظرفیت خط تولید ایده رو تا 30 مهر 1403 تکمیل است، لذا تا این تاریخ امکان ثبت سفارش جدید وجود ندارد

20 ایده طراحی جاکفشی ورودی خانه مدرن و کاربردی

در بسیاری از خانه ها راهرو هایی پر از کفش را می بینیم که جای مشخصی ندارند. نظم دادن به این کفش ها ممکن است در وهله اول کار دشواری به نظر برسد؛ اما امروزه طرح های متنوع و مدرن بسیاری می توان دید که علاوه بر منظم کردن، زیبایی راهرو را دو چندان می کنند. چندان تفاوتی ندارد که بخواهید جاکفشی ورودی خانه خود را از ابتدا طراحی کنید یا تغییراتی در مدل جاکفشی های فعلی خود اعمال کنید. در هر صورت بهره گیری از این ایده های مدرن و کاربردی نظم را به راهرو های شما بر می گرداند. در ادامه این نوشته ایده های طراحی جاکفشی ورودی خانه را مورد بررسی قرار می دهیم.

ایده های طراحی جاکفشی ورودی خانه

ادغام جاکفشی با جالباسی

طراحی جاکفشی ورودی

این ایده کاربردی و خلاقانه باعث نظم دهی لباس ها و کفش هایتان می شود. در این حالت شما جالباسی هایی برای حفظ لباس های بیرونی تان خواهید داشت. در زیر این جالباسی قفسه مخصوص نگهداری کفش نیز قرار می گیرد.

جاکفشی های دیواری

طراحی جاکفشی ورودی

این ایده را برای نخستین بار IKEA مطرح کرد. این نوع جاکفشی بیشتر شبیه به کابینت ساده ای است که در داخل دیوار نصب می شود و کفش ها را دور از دید و منظم نگه می دارد.

استفاده از فضای مرده

فضای مرده

در طراحی جاکفشی ورودی خانه استفاده از فضای مرده بین راه پله و درب ورودی ایده خلاقانه ای به نظر می رسد. در این صورت این فضا به اتاق کوچکی تبدیل می شود که با قفسه هایی ساده به کفش ها نظم می دهد.

قفسه های دارای جداکننده

فضای مرده

این ایده برای خانواده های پر جمعیت، کارآمد خواهد بود. این جداکننده ها باعث می شوند در هر قفسه حداقل دو جفت کفش قرار بگیرد و از حداکثر فضا استفاده شود.

استفاده از سبد های حصیری

سبد های حصیری

ایده قرار دادن چند سبد حصیری بزرگ در راهرو علاوه بر اضافه کردن ظاهر زیبا و طبیعی، برای خانواده های دو نفره کاربردی خواهد بود و دکوراسیون خانه خود را به روز کنید.

کمد ها و قفسه های بدون در

قفسه های بدون در

با ایجاد فضای باز هر کس می داند وسایل مخصوص به خود را کجا قرار دهد. اضافه کردن کشو های کوچک برای نگهداری از کفش ها نیز می تواند ایده جالبی باشد. به این توجه داشته باشید که کدام مدل کمد برای خانه شما مناسب است.

ساخت نیمکت با فضای داخلی

نیمکت

در صورتی که در حال طراحی جاکفشی ورودی خانه از ابتدا هستید، می توانید یک نیمکت با فضای داخلی برای چیدمان کفش ها را نیز در نظر داشته باشید.

قفسه های باز برای چیدمان کفش ها

قفسه های باز

ایده ای که امروزه در بسیاری از خانه های مدرن قابل مشاهده است. البته اگر دیدن همزمان چند جفت کفش در طول روز کلافه تان نمی کند!

استفاده از ایده های کاربردی




قفسه های باز علاوه بر در معرض دید قرار دادن کفش ها، بسیار کاربردی است. در این حالت دیگر مجبور نخواهید بود هر بار برای پوشیدن کفش، در های کمد را باز و بسته کنید.

سبک چیدمان خانه را از یاد نبرید!

سبک چیدمان


هرچند کاربردی بودن جاکفشی اهمیت زیادی دارد، نباید همخوانی آن با سبک موجود در خانه را از یاد ببرید. برای مثال استفاده از سبد های حصیری در سبک بوهو کاربرد بیشتری نسبت به سایر سبک های چیدمان دارد.

ورودی شلوغ و پر رنگ و لعاب!

چیدمان جاکفشی لزومی ندارد که حتما ساده باشد و در آن رنگ های خنثی و بی روح به کار رفته باشد. استفاده از کاغذ دیواری های پر زرق و برق در ابتدای ورود به خانه روحی به آن می بخشد.

طراحی مکانی مخصوص برای بچه ها

مخصوص برای بچه ها

می توان سمت دیگر راهرو را برای تعویض بچه ها فضایی اختصاصی تعیین کرد. جداسازی فضای مخصوص کودکان و بزرگان نظم بیشتری در خانه حاکم می کند.

ایجاد فضای نشیمن

فضای نشیمن

در طراحی جاکفشی ورودی خانه هایی که بچه های کوچک در آن ها زندگی می کنند، نیمکت اضافی که محلی برای نشستن هنگام پوشیدن و درآوردن کفش است، انتخابی محبوب در نظر گرفته می شود.

از گوشه های راهرو غافل نشوید!

گوشه ها

اگر ورودی های خانه قسمت های گوشه ای داشت، از آن ها نهایت استفاده را ببرید. با اضافه کردن طبقاتی می توانید آن ها را به جاکفشی های منحصر به فرد تبدیل کنید.

ساخت جاکفشی با جعبه های چوبی

جعبه های چوبی

می توانید جعبه های چوبی را تغییر کاربری دهید و با آن ها جاکفشی طبیعی، جذاب و مقرون به صرفه بسازید. می توانید آن ها را با رنگ طبیعی شان به همان صورت که هستند به کار ببرید یا مطابق با سلیقه ای که دارید، رنگشان کنید تا تمیز تر به نظر برسند. سپس آن ها را به صورت افقی یا عمودی روی هم یا کنار هم قرار دهید.

استفاده از پارتیشن چوبی

پارتیشن

ورودی بعضی از خانه ها مستقیما به قسمت پذیرایی باز می شود. در این صورت ساخت جاکفشی کمی دشوار به نظر می رسد. با این حال می توانید با استفاده از پارتیشن چوبی بخش اصلی خانه را از قسمت نگهداری کفش ها جدا کنید.

ایجاد فضای آزاد برای کفش ها

در ورودی خانه می توانید نیمکت را طوری قرار دهید که زیر آن فضایی آزاد برای کفش ها باقی بماند. در این صورت کفش هایی که تازه از پا خارج کرده اید کمی در فضای آزاد هوا می خورند!

استفاده از کفپوش متفاوت

کفپوش متفاوت


هنگام طراحی جاکفشی ورودی خانه می توانید فضای تعویض کفش را با به کار بردن کفپوشی از جنس یا رنگ متفاوت، اختصاصی تر و کاربردی تر کنید.

مخفی کردن جاکفشی ها

مخفی

بسیاری از افراد تمایل دارند محل نگهداری از کفش های خود را پنهان کنند. این ایده را می توان با استفاده از در های حفره دار به اجرا درآورد. این در ها زیبایی و کاربردی بودن را توامان دارند.

استفاده هم زمان از چوب و رنگ سفید

چوب و رنگ سفید

اگر قصد دارید در طراحی جاکفشی ورودی خانه نیمکت به کار ببرید، می توانید از ترکیب چوب و رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری استفاده کنید. این ترکیب دکوراسیونی مدرن و ماندگار به جاکفشی می بخشد.

جمع بندی

طراحی جاکفشی ورودی خانه با توجه به نقشه و سبک چیدمان خانه ها ممکن است در نظر اول سخت به نظر برسد؛ اما با استفاده از ایده های کاربردی و زیبا می توان طراحی منحصر به فردی رقم زد. در این نوشته با بررسی 20 ایده توضیح دادیم که چگونه می توانید در قسمت ورودی خانه جاکفشی طراحی کنید.

Captcha

مطالب پیشنهادی

چرا طراحی آنلاین کمد و قفسه‌ها بهتر است؟

در این مقاله ایده‌رو شما را با مزایای طراحی آنلاین آشنا می‌کند.
چرا-طراحی-آنلاین-کمد-و-قفسه-ها-بهتر-است؟-main
0 نظر1751 بازدید

زندگی مستقل با استودیو آپارتمان

در این مقاله می‌خواهیم با استودیو آپارتمان‌ها آشنا شویم و نکاتی را در مورد دکوراسیون آن‌ها با هم مرور کنیم.
زندگی-مستقل-با-استودیو-آپارتمان-main
0 نظر4968 بازدید

تنها شما نیستید که تصمیم به تغییر دکوراسیون در دوران پاندمی گرفته اید

تغییر دکوراسیون و ایجاد نظم برای تغییر حال و هوای خانه، کاری است که خیلی‌ها در دوران پاندمی انجام می‌دهند.با ما همراه باشید تا دلایل تاثیر ویروس کرونا روی دکوراسیون داخلی خانه را با هم بررسی ‌کنیم.
تنها-شما-نیستید-که-تصمیم-به-تغییر-دکوراسیون-در-دوران-پاندمی-گرفته-اید-main
1 نظر1504 بازدید

ایده رو، قفسه‌هایی که در هر خانه‌ای جا می‌شوند

معرفی سایت و خدمات ایده رو به عنوان یک کسب‌وکار آنلاین با هدف سفارشی سازی مبلمان. ایده رو ابزار طراحی را در اختیار شما قرار می دهد تا خودتان طراح خانه‌تان باشید. طراحی کنید، قیمت بگیرید و سفارش بدهید.
ایده-رو،-قفسه-هایی-که-در-هر-خانه-ای-جا-می-شوند-main
0 نظر2602 بازدید

چرا کمد لباس سفید طرفداران بیشتری دارد؟

از انتخاب‌های محتاطانه صرف نظر کنید.با استفاده از قفسه‌های رنگی می‌توانید دکوراسیونی زیبا و پایدار داشته باشید که بازتاب سلیقه شما باشد.
چرا-کمد-لباس-سفید-طرفداران-بیشتری-دارد؟-main
1 نظر1775 بازدید

رنگ اتاق خواب؛ بهترین ترکیب رنگ برای اتاق خواب

اگر در انتخاب ترکیب رنگ چیدمان اتاق خواب خود مردد هستید، این مقاله با پالت‌های رنگی متنوع به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
رنگ-اتاق-خواب؛-بهترین-ترکیب-رنگ-برای-اتاق-خواب-main
1 نظر12307 بازدید